Nové nařízení EU zavádí požadavky na označování pneumatik týkající se zobrazení informací o spotřebě paliva (valivém odporu), přilnavosti za mokra a vnějším hluku z pneumatik. Cílem je zvýšit bezpečnost a účinnost silniční dopravy propagováním palivově úsporných a bezpečných pneumatik s nízkou hladinou hluku. Na štítku obecně platí, že třída A je nejlepší, třída G je nejhorší.
SPOTŘEBA PALIVA SPOJENÁ S VALIVÝM ODPOREM PNEUMATIKY
Valivý odpor je síla působící proti směru jízdy při točení pneumatiky. Vzhledem k tomu, že pneumatiky přispívají z 20% k celkové spotřebě paliva u osobních aut a až z 35% u nákladních, je důležité dosáhnout nízkých hodnot valivého odporu.
Rozdíl mezi pneumatikou třídy C a pneumatikou třídy B znamená pro osobní vozidlo snížení nebo zvýšení spotřeby paliva mezi 2,5% - 4,5%.
BEZPEČNOST SOUVISEJÍCÍ S PŘILNAVOSTÍ ZA MOKRA
Přilnavost za mokra je jedna z nejdůležitějších bezpečnostních vlastností pneumatiky. Skvělá přilnavost za mokra znamená kratší brzdnou dráhu při jízdě v deštivém počasí.
Pro pneumatiky osobních vozidel znamená rozdíl mezi každou třídou navýšení nebo snížení brzdné dráhy o 2,6m pokud brzdíme na mokré vozovce při rychlosti 80 km/h.
VNĚJŠÍ HLUK (V DECIBELECH)
Hluk způsobený dopravou je důležitý v otázce ochrany životního prostředí a závisí na několika faktorech, jakými například jsou: intenzita dopravy, typ vozidla, styl jízdy a vzájemné působení pneumatiky a vozovky.
Hodnota uvedená na etiketě není interní hodnota, kterou řidič bude vnímat při jízdě, ale externí hodnota, která přispívá k akustickému znečištění.
1 černá zvuková vlna - 3 db (A) méně než limit EC Reg 661/2009.
2 černé zvukové vlny - splňuje EC Reg 661/2009 limity.
3 černé zvukové vlny - splňuje EC Dir. 2001/43 limity. (Nejhorší výkon)